fredag den 10. september 2010

Efterår i haven.

Jeg var ude og samle lidt æbler til NobleOne her i eftermiddag, og kom til at tænke på at jeg kunne ta nogle billeder rundt om i haven. Lyset var ret godt, men der var en del vind, så ikke alle billederne blev helt gode.
Der var jo alligevel en del der var værd at fotografere, selv om planterne efterhånden er noget slidte.
Det er lige nu der skal plukkes hyben til dejlige marmelader.

Vores kæmpe gran, som startede som helt lille, i en potte til jul 19oo og ? står med kæmpe kogler.

Bare flotte nuancer sammen!

En lille efterårs blomstrende Klematis, som folder sig flot ud i år, for aller første gang.

Hotensia, som Laura Mai syns er "bare de smukkeste blomster" :-) og det er de jo også!

Denne blå Hibiskus fylder ca. 6 m2, op ad en væg. Blomsterne holder bare et døgn, men der er maaaange af dem.

Høstanemonerne står her vandret ud i luften, og svejer i vinden.

Skønne Ingrid Bergman, har blomstret vildt i år, og har haft blomster så store som frokost tallerkner.

Chinatown har heller ikke skuffet i år.

Denne staude er jeg bare SÅ træt af, da den breder sig gevaldigt.

Sct. Hansurt er ved at være på sit højeste... (gad vide hvor den har sit navn fra)

Rodoerne står med knopper parat til næste års blomstring. Glæder mig :-)

Denne Hosta, gør sig ret godt sammen med denne opstammede busk.

Masser, (gentar) MASSER af blommer som lige er blæst af træet.
Billedet at æbletræerne og hyldebærrene blev ikke gode, men faktisk er der jo masser af motiver lige uden for vinduerne :-)

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Undskyld, man kan da ikke prale med at have samlet æbler til hesten UDEN at vise billeder af den !!!!!!!

Pia sagde ...

super smukke billeder af dine blomster, jeg tror da ikke hesten fik mad. Du må have en dejlig weekend Anja og jeg skal til Scrap'n dream i morgen så jeg må hellere til at pakke sammen til 12 timers scarp.
knus Pia

Dorit sagde ...

Smukke billeder, du har taget af smukke blomster. Den blå hibiscus kalder vi syrisk rose, de er havens pryd lige nu.
Alt frugt drysser ned nu i blæsevejret, har også selv samlet Filippaæbler i dag.

G.Weber sagde ...

Sikke nogle dejlig billeder fra din skønne have. Jeg må vist også hellere få samlet lidt æbler på onsdag til Noble..